رقابت ارائه سه دقیقه ای
برای روان‌پزشکان جوان و دستیاران روانپزشکی ایران

تعریف
رقابت ارائه سه دقیقه ای به صورت جلسات تعاملی زنده با مجموعه ای از ارائه های کوتاه و با هدف تقویت مهارت های ارائه روانپزشکان جوان، برنامه ریزی شده است. این رقابت در طی سه دوره اخیر کنگره جهانی روانپزشکی برگزار گردیده است. هدف این رقابت تشویق روان‌پزشکان جوان است تا به طور مؤثر موضوع خود را در سه دقیقه به شیوه‌ای واضح و مختصر توضیح دهند و با استفاده از مهارت های سخنرانی بتوانند توجه مخاطب را جلب کنند.
قوانین ارائه
• حداکثر یک اسلاید مجاز است. استفاده از “انیمیشن” یا “حرکت” مجاز نیست. اسلایدها باید از ابتدای سخنرانی ارائه شوند.
• هیچ رسانه الکترونیکی اضافی (مانند فایل های صوتی و تصویری) مجاز نیست.
• ارائه حداکثر سه دقیقه می باشد و ارائه های بیش از وقت تعیین شده، امتیاز منفی خواهند گرفت.

شرایط شرکت‌کنندگان
تمام دستیاران روان‌پزشکی، و روان‌پزشکانی که کمتر از ۵ سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای آنان گذشته باشد می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.
تبصره: شرکت‌کنندگان در دو گروه دستیاران و روان‌پزشکان جوان به شکل جداگانه مورد داوری قرار می‌گیرند. هیأت داوران حداکثر یک روان‌پزشک جوان و یک دستیار -در صورت کسب امتیازها و معیارهای لازم- برگزیده اعلام خواهند نمود.
شیوه شرکت در رقابت
– روانپزشکان جوان یا دستیاران روانپزشکی در گروه نویسندگان مقالاتی که به صورت پوستر پذیرفته شده اند، می توانند مقاله خود را ساختار سه دقیقه ای ارائه دهند. در این موارد گواهی پوستر مجزا صادر خواهد شد و در صورت برنده شدن در رقابت سه دقیقه ای گواهی برگزیده شدن در این رقابت به آن روانپزشک جوان یا دستیار روانپزشکی تعلق میگیرد.
– سایر روانپزشکان جوان و دستیاران روانپزشکی می توانند تا پایان 31 شهریور ماه با ارسال مقالات خود در این رقابت شرکت کنند
• چکیده مقالات طبق فرمت و از طریقی که پیش از این برای دریافت مقالات اعلام شده بود ارسال گردد.
• نویسنده مسئول (ارسال کننده) روانپزشک جوان یا دستیار روانپزشکی باشد
• مقالات داوری علمی خواهند شد و در صورت پذیرفته شدن هم به صورت پوستر و هم رقابت سه دقیقه ای ارایه خواهند شد. شرکت در هر دو مورد الزامی است.
هیأت اجرایی
رییس برنامه، رئيس انجمن علمي روان‌پزشكان ايران، دکتر مجید صادقی، نایب رئیس، دبیر علمی همایش سالانه سی و نهم دکتر محمدرضا خدایی اردکانی، و دبیر دکتر فهیمه سعید خواهند بود.
هیأت داوران ، داوری نهایی و انتخاب برندگان را جهت حضور در برنامه‌های مربوط به این بخش به عهده دارند.
برندگان در جلسه اختتامیه همایش سالانه معرفی و از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.