جایزه استاد داویدیان – دور هفتم

جایزه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

برای روان‌پزشکان جوان و دستیاران روانپزشکی ایران

تعریف

جایزه استاد داویدیان، جایزه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران برای حمایت از ایده‌های نو و توانمندی‌های همکاران روان‌پزشک جوان و دستیاران روانپزشکی به همراه جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر است.

این جایزه در دوره هفتم با پیشنهاد کمیته همایش و با تأیید هیأت مدیره انجمن علمی روان‌پزشکان ایران به حداکثر چهار نفر اهدا خواهد شد و تا دو جایزه در بخش روان‌پزشکان جوان و تا دو جایزه در بخش دستیاری (در هر بخش به نفر اول 70 میلیون ریال و به نفر دوم 50 میلیون ریال) در نظر گرفته شده است.

در این دوره کلیه موضوعات ارائه شده، در صورت احراز شرایط، ارزش مساوی دارند.

شرایط شرکت‌کنندگان

تمام دستیاران روان‌پزشکی، و روان‌پزشکانی که کمتر از ۵ سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای آنان گذشته باشد می‌توانند از این جایزه بهره‌مند شوند.

تبصره ۱ : شرکت‌کنندگان در دو گروه دستیاران و روان‌پزشکان جوان به شکل جداگانه مورد داوری قرار می‌گیرند. هیأت داوران به حداکثر ۲ روان‌پزشک جوان و ۲ دستیار -در صورت کسب امتیازها و معیارهای لازم- جایزه اهدا خواهد نمود. هیات داوران بنا به صلاحدید ممکن است فرد یا افرادی را شایسته تقدیر نیز بدانند.

تبصره ۲ : تمام شرکت‌کنندگان باید نامه معرفی و تاییدیه صحت کار انجام شده خود را که از سوی سوپروایزر، استاد راهنما، رئیس یا مسئول فنی بیمارستان یا مرکز آموزشی که در آن کار می‌کنند و یا مدیر گروه آموزشی دانشگاه محل تحصیل صادر شده، به همراه متن مقاله و رزومه ارسال نمایند.

تبصره ۳ : برگزیدگان ادوار قبلی امکان شرکت در ارزیابی را نخواهند داشت، اما اگر فردی در دوره دستیاری جایزه را برده و هم اکنون دانش‌آموخته شده، میتواند در بخش روانپزشکان جوان شرکت کند. شرکت فرد یا افرادی که در دوره‌های پیشین شرکت کرده و جوایز اصلی را نبرده‌اند در این دوره مجاز است.

شیوه انتخاب برندگان

تا ساعت 12 شب شنبه 19 شهریور ماه سال 1402، افراد علاقه‌مند می‌توانند چکیده طرح اجرا شده خود را در موضوعات اعلام‌شده ارسال نمایند. رزومه فرد، و چکیده ارسال‌شده مبنای داوری خواهد بود.

از میان ارسال‌کنندگان مقاله، تمام افرادی که پیشنهادهای خود را ارسال کرده‌اند و حائز شرایط هستند، از سوی داوران به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی خواهند شد تا در زمان همایش سالانه در جلسه‌ای مشخص به ایراد سخنرانی بپردازند.

هیأت داوران، با مشاهده سخنرانیها داوری نهایی را انجام میدهد. کیفیت سخنرانی نامزدها نیز در تعیین برندگان نهایی تعیین‌کننده خواهد بود. سخنرانی افراد به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

هیأت  اجرایی

رییس جایزه، رئيس انجمن علمي روان‌پزشكان ايران، جناب آقای دکتر مجید صادقی، نایب رئیس، دبیر علمی همایش سالانه سی و نهم جناب آقای دکتر محمدرضا خدایی اردکانی، و دبیر جایزه دکتر سیده بنت الهدی موسوی خواهند بود. امور اجرایی جایزه توسط این سه نفر هدایت خواهد شد.

هیأت داوران جایزه، داوری نهایی و انتخاب برندگان را جهت حضور در برنامه‌های مربوط به این بخش به عهده دارد. این هیات طی جلسه شورای سیاست گذاری جایزه انتخاب و طبق مصوبه این شورا، پس از پایان مهلت اعلام شده به طور عمومی معرفی خواهند شد.

برندگان در جلسه اختتامیه همایش سالانه معرفی و از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

ضمیمه شماره ۱

موضوع جایزه

دستیاران

ضمن توصیف یک نابسامانی، مشکل یا کمبود در بیمارستان محل آموزش، شهر محل خدمت، یا جامعه پیرامونتان (در حوزه سلامت و بهداشت روان) راه حل خود را در قالب یک پروژه ی در حال اجرا یا پایان یافته، جهت بهبود یا رفع مشکل پیشنهاد دهید. در این دوره کلیه موضوعات ارائه شده، در صورت احراز شرایط، ارزش مساوی دارند.

تبصره: رعایت اصول متعارف نگارش طرح پروژه‌های اجرایی ضروری است.

 

روانپزشکان جوان

هرگونه فعالیتی که در محل خدمت خود برای افزایش مشارکت جامعه -شامل خانواده بیماران، سازمانهای مردم‌نهاد، شوراهای محلی، مدیران دولتی، بخش خصوصی و …- در جهت ارتقای بهداشت روان جامعه انجام داده‌اید با شرح دقیق شرایط محیطی، مشخصات مداخله، تأثیر مداخله و شیوه سنجش اثربخشی آن به رشته تحریر درآوردید. در این دوره کلیه موضوعات ارائه شده، در صورت احراز شرایط، ارزش مساوی دارند.

تبصره: نیاز نیست پروژه پژوهشی انجام داده باشید. علاوه بر پروژه های پژوهشی، هرگونه فعالیت اجرایی با رعایت مختصات فوق قابل‌ قبول است.

پاسخهای خود را لطفاً در قالب یک مقاله به‌هم‌پیوسته و به میزان حداقل ۷۵۰ و حداکثر ۱۰۰۰ کلمه به زبان فارسی به همراه یک رزومه دوصفحه‌ای فارسی حاوی مهمترین فعالیتهایتان تا ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰2 به نشانی زیر ایمیل نمایید. دقت فرمایید که عنوان ایمیل جایزه استاد داویدیان ذکر گردد.

Info@psychiatrist.ir

حضور شما جهت ایراد سخنرانی ضروری است، و در صورت عدم حضور پروژه از داوری کنار گذاشته خواهد شد.

درصورتیکه هرگونه سؤال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق همین ایمیل آن را با ما در میان گذارید.

 

ضمیمه شماره ۲

در مورد نام جایزه

هاراطون داویدیان

 دوم اسفندماه سال ۱۳۰۲ در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه به ترتیب در دبستان کوشش و کالج البرز، وارد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. وی در سال ۱۳۲۷ از این دانشکده فارغ التحصیل شد. دکتر داویدیان پس از طی دوره‌ی دکتری پزشکی در یازدهم مرداد ماه سال ۱۳۲۹ به دستیاری بخش جدید التأسیس بیماری‌های روانی، وابسته به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شد و خدمات دانشگاهی خود را از آن تاریخ آغاز کرد. دانشگاه تهران، یعنی تنها دانشگاه ایران تا سال ۱۳۲۹ فاقد بخش بیماری‌های روانی بود. اما در همان سال به کوشش شادروان مرحوم دکتر حسین رضاعی یگانه استاد این رشته، در بیمارستان هزار تختخوابی (امام خمینی (ره) کنونی) این بخش تأسیس و در سال بعد بخش بیماری‌های روانی به محل دیگری انتقال یافت و به نام بیمارستان روزبه نام‌گذاری شد. دکتر داویدیان به عنوان نخستین دستیار رشته بیماری‌های روانی در این بیمارستان زیر نظر اساتیدی چون دکتر حسین رضاعی و دکتر عبدالحسین میرسپاسی مشغول به فعالیت شد. از آن‌جا که کاردرمانی از شیوه‌های مؤثر در درمان بیماری‌های روانی است، دکتر داویدیان با جلب موافقت و حمایت رییس دانشکده‌ی‌پزشکی وقت، شادروان مرحوم دکتر محمد علی حفیظی، موفق به تأسیس بخش کاردرمانی در بیمارستان روزبه شد و سرپرستی آن را به عهده گرفت.

دکتر داویدیان  در سال ۱۳۳۴ به منظور ادامه تحصیل عازم لندن شد و در سال ۱۳۳۷دیپلم تخصصی بیماری‌های روانی را از دانشگاه لندن دریافت کرد.

وی پس از بازگشت به میهن و شروع خدمات دانشگاهی، مدارج مختلف آموزش، دانشیاری، تصدی بخش و ریاست بخش روانی را یکی پس از دیگری طی کرد و در سال ۱۳۴۷ مقام استادی رشته بیماری‌های روانی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران را کسب نمود. دکتر داویدیان در سال ۱۳۷۰ پس از ۴۲ سال خدمت دانشگاهی به افتخار بازنشستگی نائل آمد. در مدت خدمت وی بارها سمت ریاست بیمارستان روزبه و مدیر گروهی را عهده‌دار بوده است.

 

 دکتر هاراطون داویدیان در سال ۱۳۵۰ به مناسبت تأسیس کالج سلطنتی روان‌پزشکان انگلستان به عضویت افتخاری هیات مؤسس کالج مزبور برگزیده شد. همچنین وی در سال‌های ۱۳۷۰-۱۳۴۹ سمت کارشناس بهداشت روانی در سازمان جهانی بهداشت را داشت. از سال ۱۳۵۰ الی ۱۳۶۲ نیز به عضویت کمیته بین‌المللی انجمن جهانی روان‌پزشکی و از سال ۱۳۵۶ الی ۱۳۶۴ به عضویت کمیته‌ی اخلاق انجمن مزبور انتخاب شد.

دکتر داویدیان به عنوان یک دانش‌پژوه برجسته‌ی ایرانی به واسطه دستاوردهای علمی و پژوهشی فراوان و خدمات شایسته‌اش به جامعه پزشکی به ویژه روان‌پزشکی و نیز حضور فعالش در تأسیس و گسترش نهادهای آموزشی و علمی کشور و کسب امتیازات چشمگیر در سطح بین المللی، بنا به پیشنهاد شورای علمی و تصویب مجمع عمومی در سال ۱۳۷۷ به مقام عضویت افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران نایل شد. وی در سال ۱۳۷۸ از سوی انجمن جهانی روان‌پزشکی جزو پنج تنی قرار گرفت که طی مراسمی عنوان «پیشگام در روان‌پزشکی» به آنان اعطا گردید. دکتر داویدیان همچنین از اعضای مؤسس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران است و از بدو تأسیس انجمن از سال ۱۳۷۵ ریاست آن را هم برای دو دوره عهده‌دار بوده است.

استاد دکتر هاراطون داویدیان پس از سال‌ها تلاش و فعالیت در آبان ماه سال ۱۳۸۸ دار فانی را وداع گفت.